Aandachtsgerichte oefeningen

Bodyscan
Een typische mindfulness oefening waarbij je opmerkzaamheid beoefend.
Door je aandacht naar je lichaam te brengen en te onderzoeken maakt dat je in contact komt met je lijf.
Ofschoon ontspanning kan optreden is deze beoefening niet als zodanig bedoelt.
Het is mogelijk dat je onrustig bent na een bodyscan.
Dit mag er zijn.

Progressieve relaxatie volgens Jacobson
is een beoefening ontwikkeld door Edmund Jacobson om angsten te verminderen.
Verhoogde spierspanning en angstgevoelens gaat volgens hem samen.
Door het afwisselend aanspannen en ontspannen van de spieren kan je ontspanning bevorderen.
Tijdens de beoefening span je de spieren 10 seconden aan en ontspan je deze 20 sec zodat je de het verschil tussen spanning en ontspanning kan waarnemen.

Mindfull movements Thich Nath Han

Wanneer je je lichaam en je emoties kalmeert, leert Zen-meester Thich Nhat Hanh,
herstel je jezelf en herstel je de vrede in de wereld om je heen.
Bij Mindful Movements wordt je begeleidt door een reeks zachte oefeningen die speciaal zijn
gemaakt om een ​​vreugdevol bewustzijn van het lichaam en de adem te cultiveren.
Dit zijn dezelfde meditaties in beweging die de monniken en nonnen van Plum Village Monastery dagelijks gebruiken als een aanvulling op hun zitmeditatie.

Stretchen met aandacht

Inschrijven nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden voor de activiteiten van Urban Metta? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief dan informeren wij je graag.